Při pohledu z větší vzdálenosti zaujme zdánlivá protichůdnost. Na první pohled formální rozvrstvení stropních desek, připomínajících rampy, a zároveň dojem celistvého objektu. Někteří za nakloněnými rovinami „ramp“ tuší symbolické vyjádření cesty – ať už člověka životem za poznáním nebo Krista na Kalvárii.
Zdeněk Fránek se tomuto výkladu nebrání, symboliku ze své tvorby nevylučuje, ale jeho důvody byly v tomto případě nutně i prozaičtější: ze stavby je čitelná snaha reagovat na nakloněný terén místa a pokus zdynamizovat vnitřní prostor. Obojí se podařilo. Celistvost a charakter objektu určuje materiálová střízlivost, jeho barevnost a pohledová neprostupnost. Šedý pohledový beton (zateplení je z vnitřní strany), předsazená fasáda z translucentního mléčného skla, zavěšeného na pozinkované ocelové konstrukci.
Jednoznačnou dominantou kostela je již zdálky viditelný kříž z vrstveného skla, dílo předního českého skláře Václava Ciglera. Díky své jednoduchosti a neutrální barevnosti ideálně doplňuje stavbu. Jeho fyzická výška nepřesahuje dva metry, ale nikdo ho nepřehlédne. Jasně tak dokládá, že monumentalita a významnost nemusí být nutně spjata s velikostí. Významnými body interiéru jsou stůl Páně a zavěšená kruhová plastika výtvarníka Karla Malicha.